Paweł Kuczma, PhD – Doctor of Humanities in Media Studies (2016); didactic employee at the Faculty of Political Science and International Studies, University of Warsaw; in 2009-2021, a PhD student, collaborator and then employee of the Faculty of Journalism and Political Science and the Faculty of Journalism, Information and Book Studies at the University of Warsaw.
Author and co-author of several publications on data, social media and Internet marketing. Speaker at national and international scientific and industry conferences, among others in Duesseldorf, Mannheim, Cologne, Lublin or Warsaw. Online marketing specialist. Between 2009 and 2010 he worked for Mediacom media agency, between 2011 and 2018 he worked for Dentsu media group and since 2018 he has been the owner of Pure Play media agency.
Research interests
Data, open data, marketing, online advertising, social media, fake news.
Unit
Department of Information Technology
Recent publications:
Kuczma P., Korzekwa-Józefowicz A., Dembiński J., Broniarz M.J., Fake newsy, post prawda i dezinformacja na Youtube, Fundacja Schumana, Warszawa 2021.
Gogołek W., Kuczma P., Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych. Część 1 – Blogi, fora, analiza sentymentów, Studia Medioznawcze 2/2013 – Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych, s. 89-105. Część 2. Gazety online, Studia Medioznawcze 3/2013, s. 153-157;
Kuczma P., Rola narzędzi do analizowania mediów społecznościowych w marketingu społecznościowym [w:] Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Stanisław Jędrzejewicz, Joanna Bierówka, „Nowe media a praktyki komunikacyjne”, Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM 2013, s 63-76.