Kuczma Paweł

plen

dr Paweł Kuczma – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o mediach (2016); pracownik dydaktyczny Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego; w latach 2009-2021 doktorant, współpracownik, a następnie pracownik Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Autor i współautor kilku publikacji z zakresu danych, mediów społecznościowych i marketingu internetowego. Prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych i branżowych m. in. w Duesseldorfie, Mannheim, Kolonii, Lublinie, czy Warszawie. Specjalista w zakresie marketingu online. Między 2009 a 2010 r. pracownik agencji mediowej Mediacom, w latach 2011-2018 związany z grupą mediową Dentsu a od 2018 roku właściciel agencji mediowej Pure Play.

Zainteresowania badawcze 

Dane, otwarte dane, marketing, reklama online, media społecznościowe, fake newsy.

Jednostka

Katedra Technologii Informacyjnych

3 ostatnie publikacje:

Kuczma P., Korzekwa-Józefowicz A., Dembiński J., Broniarz M.J., Fake newsy, post prawda i dezinformacja na Youtube, Fundacja Schumana, Warszawa 2021.

Gogołek W., Kuczma P., Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych. Część 1 – Blogi, fora, analiza sentymentów, Studia Medioznawcze 2/2013 – Rafinacja informacji sieciowych na przykładzie wyborów parlamentarnych, s. 89-105. Część 2. Gazety online, Studia Medioznawcze 3/2013, s. 153-157;

Kuczma P., Rola narzędzi do analizowania mediów społecznościowych w marketingu społecznościowym [w:] Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Stanisław Jędrzejewicz, Joanna Bierówka, „Nowe media a praktyki komunikacyjne”, Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM 2013, s 63-76.

X