mgr inż. Tomasz Kurpik-Pawlicki – magister inżynier telekomunikacji – teleinformatyka (1992, Wydział Elektroniki, PW); dyplom MBA (2007, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie); studia doktoranckie w zakresie nauk o zarządzaniu (2008-2011, ALK); pracownik dydaktyczny Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego; 2016-2021 – współpracownik i pracownik badawczo-techniczny w Katedrze Technologii Informacyjnych Mediów, Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, UW; 1997-2018 dyrektor marketingu w firmie Heidelberg Polska.
Członek Rady Programowej wielu konferencji naukowo-technicznych organizowanych przez Polską Izbę Druku, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego oraz Sekcję Poligrafów SIMP. Autor licznych artykułów w prasie branżowej. Członek Rady Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych. Kawaler Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga.
Zainteresowania badawcze
Systemy informatyczne w branży wydawniczej i poligraficznej, zarządzaniu, serwisy internetowe, narzędzia komunikacji internetowej, marketing tradycyjny i cyfrowy, nowe media, analiza zbiorów danych.
Udział w projektach:
Jednostka
Katedra Technologii Informacyjnych
3 ostatnie publikacje:
Bajger J., Cetera W., Krzyżanowski K., Kuśmierczyk J., Kuźmina D., Malanowska I., Malczewski J., Pawlicki T., Pogorzelska-Kalinowska E., Strojny M., Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce, KPMG/WDIiB UW, Warszawa, 2018.
Pawlicki T., Nowe podejście do wielokanałowej produkcji oraz zarządzania mediami drukowanymi i cyfrowymi. W: Cetera, W., Kowalik, K. (red.), „Logistyka i administrowanie w mediach – aspekty teoretyczne i aplikatywne”, Warszawa, 2015, s. 76-85.
Cichocki L., Pawlicki T., Ruczka I., Poligraficzny słownik terminologiczny, Polska Izba Druku, Warszawa, 1999.