Sekcja wsparcia informatycznego/ USOS
Dyżury sekcji
Często zadawane pytania
W przypadku braku oceny w USOS, gdy protokół jest już zamknięty. Student powinien złożyć podanie o uzupełnienie ocen w USOS na drukach dostępnych na stronie https://wnpism.uw.edu.pl/strefa-studenta-i-doktoranta/druki-do-pobrania/. We wniosku o uzupełnienie ocen należy uzupełnić uzasadnienie oraz złożyć podpisany wniosek w sekretariacie studiów w celu zaakceptowania go przez kierownika studiów.
Nie ma możliwości uzupełniania ocen drogą mailową.
W przypadku, gdy student nie zarejestrował się samodzielnie na zajęcia lub też z jakiś względów nie został dopisany do grupy zajęciowej oraz w przypadku chęci uczęszczania na zajęcia dodatkowe. Należy wypełnić podanie o dopisanie do grupy zajęciowej w USOS na drukach dostępnych na stronie https://wnpism.uw.edu.pl/strefa-studenta-i-doktoranta/druki-do-pobrania/
Aby uzupełnić swoje konto bankowe w USOS np. na potrzeby stypendium należy dokonać tego w USOSwebie centralnym usosweb.uw.edu.pl w zakładce studenci -> Stypendia – Konta bankowe studenta.
W przypadku niemożności zalogowania się do poczty gogle na UW, należy zmienić hasło na nowe na stronie mojekonto.uw.edu.pl logując się hasłem CAS, czyli takim jak do USOSweba.
Jedyną możliwością jest wizyta w jednostce oferującej przedmiot z prosbą o dopisanie do odpowiedniej grupy.
Analogicznie jak w przypadku dopisania do grupy zajęciowej po terminie rejestracji. Za pomocą podania.
Każdemu studentowi przypada jednokrotna rezygnacja z oceny (przedmiotu) w toku studiów. Rezygnacji można dokonać samodzielnie w USOSwebie za pomocą przycisku rezygnuj z oceny.
W przypadku konieczności zmiany danych osobowych w USOS należy udać się do sekretariatu studiów z dowodem osobistym w celu zmiany danych.
Każdy student jest zobowiązany do samodzielnego podpięcia przedmiotów, na które jest zarejestrowany, pod odpowiedni program i etap studiów. Bez tej czynności USOS nie wie, do którego kierunku studiów ma być zaliczany dany przedmiot. Nawet gdy studiujemy jeden kierunek to i tak należy dokonać podpięć. Termin podpięć jest każdorazowo ogłaszany przez Rektora UW. W przypadku nie wykonania podpięć w terminie z ważnych powodów, należy złożyć podanie do sekretariatu studiów z wyraźnym określeniem, który przedmiot ma być podpięty pod dany kierunek.
Niedokonanie podpięć w terminie może skutkować błędnym naliczeniem punktów ECTS, błędną średnią oraz innymi nieprawidłowościami w kartach egzaminacyjnych.
Wypełnianie ww. wniosków jest możliwe tylko w usoswebie centralnym: usosweb.uw.edu.pl. W przypadku problemów lub wątpliwości należy skontaktować się z komisją stypendialną wydziału.
Uniwersytecie Warszawskim występuje kilka rodzajów rejestracji, są to m.in.:
– rejestracje na przedmioty OGólnouniwersyteckie – rejestracja.usos.uw.edu.pl
– rejestracje na W-F – rejestracja.usos.uw.edu.pl
– rejestracje na lektoraty – rejestracja.usos.uw.edu.pl
– rejestracje na przedmioty w ramach Wydziału: usosweb.wnpism.uw.edu.pl, szczegóły na swi.wnpism.uw.edu.pl.
Rejestracje odbywają się w wyżej wymienionych serwisach. Należy też pamiętać, że wyrejestrowanie się w terminie rejestracji jest możliwe tylko przy pomocy serwisu, w którym rejestrowaliśmy się na przedmiot.
Harmonogram rejestracji jest również dostępny na ww. stronach.