prof. dr hab. Jan Garlicki – profesor zwyczajny, kierownik Katedry Socjologii Polityki i Marketingu Politycznego WNPiSM, tytuł profesora nauk humanistycznych (2008), doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce (1988), doktor habilitowany (1996), profesor UW (1999), w latach 2004- 2019 kierownik Zakładu Socjologii i Psychologii Polityki INP UW, członek ESOMAR i PTS. Członek- założyciel, były prezes (1999-2003) i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO). Dyrektor Generalny i założyciel CBM INDICATOR. Od 2012 roku członek Kapituły przyznającej nagrody im. Pawła Stępki za prace doktorskie i publikacje dotyczące mediów elektronicznych, powołanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Członek -założyciel Stowarzyszenia Absolwentów Nauk Politycznych (2018) i od początku prezes Zarządu SANP UW.
Zainteresowania badawcze
Socjologia polityki, problematyka kultury politycznej, partycypacja polityczna, przemiany świadomości politycznej Polaków, wpływ transformacji systemowej na świadomość, postawy i zachowania młodzieży, marketing polityczny i wyborczy.
Jednostka
Katedra Socjologii Polityki i Marketingu Politycznego
3 ostatnie publikacje:
J. Garlicki, D. Mider, J. Itrich-Drabarek, Freedom of Speech and hate speech – Law and attitudes of Poles. An empirical study, „Studia Iuridica” 2023, t. 99, s. 409-427.
J. Garlicki, Badania w nauce o polityce – nurty, metody analizy, metody badań, [w:] Z. Blok, A. Stelmach (red.), Politologia teoretyczna w Polsce, Wydawnictwo Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 2023.
J. Garlicki, D. Mider, Financial Cybercrimes in Poland – In the Search of Victimization Factors, „European Research Studies Journal” 2022, Tom XXV, Zeszyt 3, s. 299-313.